desktop3

„Fascynują mnie ludzie, którzy robią więcej niż mówią”.

Sylvia Plath

Strony na WordPressie

Napisanie strony internetowej zajmuje określony czas, nawet jeśli korzysta się z gotowych wzorów, praktyk kopiowania czy własnych bibliotek. A czas jest cenny. Po co więc wywarzać otwarte drzwi, skoro już ktoś otworzył je przed nami i daje gotowe modyfikowalne narzędzie?

WordPress jest bezpłatnym oprogramowaniem, wykorzystywanym jako narzędzie pracy przez tysiące programistów, którzy wkładają dużo wysiłku w jego rozwój tworząc mnóstwo motywów i wtyczek, aby wyjść naprzeciw oczekiwaniom użytkowników. Na oficjalnej stronie WP możemy przeczytać, że ponad 30% sieci działa na tym oprogramowaniu, a ponad 60 mln ludzi wybrało go do tworzenia własnego miejsca w przestrzeni internetowej.

A dlaczego ja używam WordPressa?

bo...

  • jest bezpłatny, funkcjonalny i dający dużo możliwości.
  • jest łatwy w codziennej obsłudze.
  • posiada tysiące motywów, które można tak „przerobić”, by dostosować je do indywidualnych wymagań.
  • ma ogromne wsparcie merytoryczne zarówno od twórców, zwolenników, jak zwykłych użytkowników,
  • jest fantastycznym poligonem doświadczalnym, gdyż obok wyzwań, dostarcza również wiele radości i satysfakcji.
  • „postawienie” strony na WP jest tańsze niż budowanie jej od podstaw.

Doradztwo

advice

Kolor, fotografia, przyjazny interfejs i wartościowy tekst w skuteczny sposób zachęcają użytkowników do odwiedzania stron oraz mają niezwykłą siłę przytrzymywania ich uwagi na dłużej. Zachęcają do pozostania, ponownych odwiedzin i zapoznawania się z coraz nowymi treściami.

Przez wiele lat nie zwracano uwagi na psychologię koloru. Ostatnio jednak wiele się zmieniło. Zaczęto badać wpływ kolorów na psychikę, sprawdzać jakie barwy motywują nas do działania, a jakie wstrzymują od podejmowania akcji, jakie kolory wpływają na wynik rozwiązywanych testów, a jakie na stany emocjonalne. Stwierdzono, że barwy ciepłe przyciągają nas, zachęcają do odwiedzin, chłodne uspokajają i spowalniają, a tym samym zniechęcają do zakupu (ważna informacja na przykład dla właścicieli sklepów internetowych). Ale w związku z tym, że temat ten interesuje mnie szerzej, zajmę się nim dokładniej w osobnych artykułach.

Aby naszym odwiedzającym czy klientom dobrze poruszało się po naszej stronie dobrze jest znać zasady UX (user experience) i UI (user interface) i umiejętnie stosować CTA (call to action). Brzmi tajemniczo i enigmatycznie. Zgadza się. Nie zagłębiając się na razie w temat, powiem tylko, że chodzi o to, aby użytkownik miał frajdę z poruszania się po naszej stronie i żeby „chodziło” mu się łatwo i przyjemnie.

Okazuje się, że wartościowe, niosące wiedzę czy nowatorskie teksty są w stanie przykuć uwagę czytelnika w podobny sposób jak chwytliwa fotografia.

Obsługa

usluga

Zarządzanie treścią w WordPressie wcale nie jest trudne. Wystarczy poznać kilka podstawowych zasad, przestrzegać określonych reguł, odważyć się i można zacząć publikować. Myślisz sobie: czy ja sobie poradzę z dodawaniem tekstów? Tym całym SEO (co to w ogóle jest?)? Co to są te aktualizacje? Albo wtyczki?

Przede wszystkim trzeba spróbować, bo bez wykonania pierwszego kroku, skąd można wiedzieć czy się uda czy nie? Moje doświadczenie pokazuje, że obsługa WordPressa jest „do ogarnięcia” nawet dla przeciętnego człowieka, nie chwalącego się zamiłowaniem do informatyki.

A SEO? Wymaga trochę pracy, zajmuje trochę czasu… ale są narzędzia, które pomagają proces usprawnić, czyli nie taki diabeł straszny, jak go malują.

Kodowanie

kodowanie

Moją pierwszą miłością są kolory, drugą szukanie rozwiązań w obszarze kodowania i choć nie jestem programistką, i nigdy nie będę, to na tyle, na ile potrafię, staram się znaleźć istniejące już rozwiązanie, które ktoś udostępnił, lub stworzyć je sama. Jest to niezwykły motywator do pogłębiania wiedzy w tej dziedzinie.

 

Fotografia

Fotografia jest moim hobby. Moim pamiętnikiem uchwyconych chwil, przemijania, wzruszeń, radości. Mam tysiące zdjęć, od pierwszych raczej nieudanych, do tych najnowszych – coraz lepszych. Kiedyś byłam zakochana w close-upach, zdjęciach produktowych, teraz fascynuje mnie życie i drugi człowiek (i co zrobić z tym RODO w kontekście zdjęć reporterskich?).

O tym, jak ważne jest zdjęcie jako ilustracja treści nie trzeba nikogo przekonywać. A ja chętnie się podzielę zabraną kolekcją.

 

Grafiki i animacje

Szybkość „ładowania się” strony internetowej  jest dziś jednym z głównych parametrów przyjazności użytkowania. Polem walki staje się więc odchudzanie kodu, obrazków i zwiększenie szybkości łączy, wszystko po to, by odwiedzający nie poniechał wejścia na stronę, zniechęcony długim czasem oczekiwania na załadowanie. Stosuje się więc różnego rodzaju kompresory. Jedne z nich pomagają „odchudzić” kod, inne odciążyć grafikę. W przypadku, gdy prezentacja pięknych zdjęć jest nadrzędnym celem istnienia w sieci, zaprzyjaźnienie się z programami kompresującym staje się koniecznością, jeśli natomiast obrazek traktowany jest jako graficzny dodatek do treści, można skorzystać z „napisanej” grafiki w CSS.

grafika

Jak „pisze” się grafiki w css?

W HTML tworzy się szkielet, który następnie jest stylizowany CSS’em. W ten sposób otrzymuje się obrazkową grafikę, czyli „napisane” w CSS obrazki. Zalety zastosowania tego typu rozwiązania są ogromne:

Po pierwsze, wzrasta szybkość ładowania strony.

Po drugie, „napisana” grafika dzięki zastosowaniu odpowiednich słów – kluczy – w źródłowym HTML, pomaga lepiej pozycjonować stronę. Obecnie booty odwiedzające strony internetowe nie mają umiejętności czytania obrazków, więc trzeba je tak podpisać, by zachęcić analizujące strony maszyny do zainteresowania i odpowiedniego umiejscowienia obrazka w wyszukiwarkach internetowych. Gra toczy się o miejsce. A im wyżej, tym oczywiście lepiej. Tak więc, grafika stworzona w CSS jest jeszcze jednym narzędziem do zwiększania widoczności strony.

Po trzecie, strona posiadająca „napisane” grafiki jest atrakcyjniejsza i lepiej się wyróżnia w sieci.  

A co myślisz o animacjach?

Interaktywna animacja ma na celu podjęcie komunikacji z użytkownikiem. Odpowiednio oprogramowana może odpowiadać na jego reakcje i dostarczyć wielu pięknych wrażeń estetycznych. Bo taka jest interaktywna animacja: lżejsza, komunikatywna i uatrakcyjniająca stronę. Doskonałe narzędzie do wyróżnienia się i przyciągnięcia zainteresowania.

Close Menu